Bilindiği üzere Bakanlığımız tarafından tahsis edilen elektronik imzalar veya nitelikli elektronik sertifikalar (NES) birçok uygulamada (e-reçete,e-rapor, DYS vb.) kullanılmaktadır. Gelinen bu noktada elektronik imza temini sürecinde birtakım açıklamalara ihtiyaçlar duyulmuş olup konu ile ilgili “Elektronik İmza Başvuru İşlemleri Kılavuzu” hazırlanmıştır.
Bu bağlamda;
1- İlk Başvurular
Elektronik imza ilk başvuruları, ıslak imzalı bir şekilde, Sağlık Bakanlığı KamuSM portalı üzerinden (https://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go) yapılacaktır. Bu başvuruya ilişkin taahhütnameler, Müdürlüğümüzde bulunan kurum yetkilisine toplu bir şekilde ve üst yazı ile beraber gönderilecektir.Üst yazı ile gönderilmeyen bu evraklar gönderen kuruma geri iade edilecektir.
2-Yenileme Başvuruları
Yenileme başvuruları, süreçlerin hızlandırılması, posta ve kırtasiye giderlerinin azaltılması vb. nedenlerden ötürü sadece elektronik onay ve elektronik imza yoluyla Sağlık Bakanlığı KamuSM portalı üzerinden (https://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go) yapılacaktır. Islak imzalı yapılan yenileme başvuruları, Müdürlüğümüz kurum yetkilisi tarafından derhal ret edilecektir.
3- Kayıp-Çalıntı vb. Durumunda Yapılacak İşlemler
Kişi öncelikli olarak telefonla (444 55 76) veya internet üzerinden (www.kamusm.gov.tr) üzerinden sertifikasını iptal edecektir.
Kişi daha sonra e-devlet aracılığı ile Kamu SM üzerinden (https://www.kamusm.gov.tr) kılavuzda belirtildiği üzere “Kişi Ödemeli NES Temini” başvurusu yapacaktır. Kişi daha önce elektronik onay vermiş ise Kamu SM’ye evrak göndermeyecek, elektronik onay vermemiş ise ıslak imzalı evrağını Kamu SM’ye kılavuzda belirtildiği üzere bizzat kendisi tarafından gönderilecektir. Ödeme işlemi daha sonra kişi tarafından https://sanalpos.kamusm.gov.tr adresinden gerçekleştirecektir.
4- Aile Hekimlerinin Elektronik İmza Yenileme Başvuruları
4.1. Kişi, bölüm kılavuzda anlatıldığı üzere elektronik imzalı veya elektronik onaylı NES yenileme başvurusunda bulunacaktır. Islak imzalı başvuru yapılmayacak, Müdürlüğe herhangi bir evrak göndermeyecektir. Başvuru kurum yetkilisi tarafından onayladıktan sonra NES kişiye ulaştırılacaktır. NES ücreti daha sonra Müdürlük Aile Hekimliği Mutemetliği tarafından her bir aile hekimi için gider ödeneğinden karşılanacaktır.
4.2. Aile hekimleri, başvurularını kılavuzun “3.b. Kişi Ödemeli E-imza Temini” bölümünde anlatıldığı üzere e-imza başvurularını kendileri de yapabileceklerdir. Başvuru ücretlerini TÜBİTAK BİLGEM KAMUSM’ye yatıracaklardır. Eğer ıslak imzalı yenileme işlemi yapacaksa evrağı posta, kargo vs. yolla kendileri gönderecektir. Müdürlüğümüz bu konularla ilgili (başvuru, başvuru onaylama, ödeme, evrak gönderme) hiçbir işlem yapmayacaktır.
5. Üniversite Öğretim Üyelerinin ve Öğretim Elemanlarının Elektronik İmza Başvuruları
Kadrosu üniversite bünyesinde olup, Müdürlüğümüz ve üniversiteler arasındaki protokol ile eğitim ve araştırma hastanelerinde çalışan öğretim üyeleri ve öğretim elemanları (profesör doktor, doçent doktor, doktor öğretim üyesi, araştırma görevlisi, öğretim görevlisi vs.) elektronik imza başvurularını bağlı bulunduğu üniversite aracılığıyla gerçekleştirecektir.
6. Sipariş Takibi
Sipariş takibi, işlemin şahsiliğinden dolayı ( T.C. Kimlik Kartı, banka kartı, kredi kartı vs.) Müdürlüğümüz tarafından yapılamamaktadır. Sipariş takibini sadece başvuran kişi yapabilmektedir.
Siparişler, AGT Kurye firması tarafından sağlanmaktadır. Sipariş oluştuğunda e-postanıza bilgilendirme yapılacaktır. Sipariş takibi “https://takipagt.aktif.com” adresinden sipariş numarası ile yapılabilecektir. Herhangi bir sorun yaşanması halinde bu adresten kurye ile iletişime geçebilir, teslimat adresini değiştirebilir, teslimat veya kurye hakkında şikayette bulunabilirsiniz. Sorunların devamı halinde TÜBİTAK BİLGEM KAMUSM’yi telefonla (444 55 76) arayabilir veya bilgi@kamusm.gov.tr ye e-posta gönderebilirsiniz.
7. PIN Oluşturma/Kilit Çözme
PIN Oluşturma/Kilit Çözme, kılavuzda belirtilen esaslara göre yapılacaktır.
Resmi Yazı TIKLAYINIZ
Elektronik İmza Başvuru İşlemleri Kılavuzu TIKLAYINIZ